Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Texi-Q Kft.

Köszönjük, hogy érdeklődik cégünk, és termékeink iránt.

Az ÁSZF pdf formátumban való letöltése.

A pdf formátum olvasásához szükséges Adobe Acrobat Reader letöltése.

 

A jelen ÁSZF tartalmazza a Kegyeleti szalagok webáruház (továbbiakban Webáruház) használatának feltételeit az alábbiak szerint: 

A Webáruház címe:
www.kegyeleti.szalagok.hu

A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:
Cégnév: Texi-Q Kft.
Székhely címe: 2525 Bajna, Klapka Gy. u. 7.
Cégjegyzékszám: 11-09-007415
Nyilvántartást vezető cégbíróság: Komárom-Esztergom Megyei Bíróság Cégbírósága
Statisztikai számjel: 11928728-4641-113-11
Adószám: 11928728-2-11
Bankszámlaszám: Raiffeisen Bank Zrt 12025000-00322145-00100004

Ügyfélszolgálat/Áruház adatai:
Cím: 2525 Bajna,Klapka Gy. u. 7.
Telefon: 06-33-516-010 (normál díjszabású)
E-mail: iroda@szalagok.hu
FAX: 06-33-516-019
Nyitva tartása: H-P: 08:00-14:00 


Tárhely szolgáltató

Tárhely.Eu Szolgáltató Kft.
1538 Budapest, Pf.: 510.
support@tarhely.eu

Az általános szerződési feltételek elfogadása:


Az ÁSZF meglétét a törvény előírja, függetlenül attól, hogy az érvényes-e.
2001. évi CVIII. 5. § (2) A szolgáltató az igénybe vevő megrendelésének elküldését megelőzően köteles egyértelműen tájékoztatni az igénybevevőt, több, a vásárlással összefüggő információról..
(7) Az e §-ban meghatározott tájékoztatási kötelezettség teljesítésének bizonyítása a vállalkozást terheli.

Ha Ön bejelölte az erre vonatkozó pipát, akkor úgy tekintjük, hogy Ön ezt elolvasta, megértette, és azzal egyet ért.

1. A regisztráció illetve vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti elektronikus szerződés jön létre a Szolgáltató és a Webáruház felhasználója között.

2. Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhat, és nem küldhet megrendelést sem. 

 

Az áruházban megrendelhető termékek:

A Webáruházban elsősorban kegyeleti szalagokat, sírcsokor szalagokat, dekorációs célra készített szatén szalagokat vásárolhat. További termékeink: lány- és legénybúcsús pólók, vállszalagok, kitűzők, dekorfilcek, masnik, zsinórok.

A megrendelés lépései:

1. A regisztráció menete:

A Honlap tartalmának megtekintéséhez nem, de a Honlapon történő megrendeléshez, a regisztráció kötelező!

Felhasználó regisztrálni a Honlap jobb felső felületén megtalálható „Fiókom” gombra kattintást követően a „Regisztráció” menüre kattintva megjelenő regisztrációs felületen tud. A regisztrációs felületen a következő adatokat szükséges megadnia a Szolgáltató részére:

Kiskereskedőként vagy nagykereskedőként kíván regisztrálni. A megfelelőt ki kell választani.

A „Személyes adatok” menüpont alatt: 

-      Keresztnév, Vezetéknév, Email cím, Telefon, adószám.

A „Számlázási adatok” menüpont alatt:

-      Cím, Cég neve,Település, Irányítószám, Ország, Megye.
A „Jelszó” menüpont alatt:

-      Jelszó, Jelszó még egyszer.

A Honlapon alapértelmezett beállításként a számlázási és szállítási cím megegyezik. Amennyiben a számlázási és a szállítási cím nem egyezik meg, úgy a Felhasználónak a fizetési folyamat során lehetősége van eltérő szállítási címet megadni.

Felhasználónak ezen a felületen van lehetősége feliratkoznia, a Szolgáltató hírlevelére a megfelelő jelölőkör kiválasztásával.

A regisztráció érvényesítéséhez el kell fogadnia az Általános Szerződési Feltételeket, és az Adatkezelési tájékoztatót, a jelölőnégyzet kipipálásával, majd kattintson a „Tovább” gombra.

A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Felhasználót.

A regisztráció a Szolgáltató részéről ellenőrzést és jóváhagyást igényel, melynek eredményéről külön e-mailben tájékoztatjuk a regisztrálni kívánót. A jóváhagyásig, nem tud a Webáruházba bejelentkezni.

Felhasználó jogosult a regisztrációját bármikor törölni az iroda@szalagok.hu címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodnia regisztráció törléséről. Felhasználó adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Felhasználó a felelős. Amennyiben Felhasználó tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.

Felhasználó vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.


2. A kosár használata:

A Honlapon történő megrendeléshez, a regisztráció kötelező.

A Webáruházban csak a  bejelentkezett vásárlók tudnak rendelést leadni.

 Felhasználó a Honlapon megrendelhető, kategóriákba rendezett termékek között a Honlap bal oldalán illetve tetején felsorolt kategóriákra kattintva böngészhet, és választhatja ki a megrendelni kívánt terméket.

Felhasználónak lehetősége van a Honlap bal felső sarkában található kereső mezőt kitöltve, azáltal a megvásárolni kívánt termékre név, vagy típus szerint is rákeresni. Ha a Honlapon eladásra meghirdetett valamely termék megfelel a Felhasználó keresésének, akkor a rendszer azt megjeleníti.

Felhasználó a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, egyéb választható tulajdonságáról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat.

Felhasználó a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen található „Kosárba” gombra kattintva választhatja ki a megrendelni kívánt terméket és helyezheti kosarába és ugyanezen a felületen tudja megadni a termék mennyiségét, a mennyiség pontos beírásával, valamint adott esetben a termék méretét illetve színét a termék mellett megtalálható legördülő ablakok segítségével.

A kosár tartalmát (a kiválasztott termék darabszámát, és annak árát) Felhasználó a Honlap tetején, a kereső mező melletti információs sávon megtalálható rövid összegző felület segítségével ellenőrizheti. Az információs sávra kattintva részletes adatokat kap a kosár tartalmáról. Itt lehetőség van a termékek kosárból való törlésére a piros X-re kattintva. A Kosár felületre a Honlap jobb felső részén található „Bevásárlókosár” ikonra kattintva jut el.

A „Kosár” felületen a Felhasználó részletesen megtekintheti és ellenőrizheti a kosarába helyezett termékek listáját, azok árát, a megrendelni kívánt darabszámot, valamint az összegző táblázat alján a megrendelése végösszegét.

 Ezen a felületen a Felhasználó még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, hiszen lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából az „X” gombra kattintva, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatni tud a darabszám pontos beírásával a „Mennyiség” oszlopban, melyet a „Frissít” ikonra kattintva (fehér nyilak kör irányban) frissíthet.

 A „Vásárlás folytatása” gombra kattintva Felhasználót a Honlap visszanavigálja a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületre, ahol Felhasználó folytathatja a Honlapon történő böngészést.

Az „Fizetés” gombra kattintással Felhasználó folytathatja a megrendelését a Honlapon.

Amennyiben rendelkezik kedvezményre jogosító kuponnal, annak kódját is itt adhatja meg a „Kuponkód” feliratra kattintva.

 

3. Megrendelés, módosítás, ellenőrzés, fizetés.

A Fizetés felületre a „Kosár” felületen lévő „Fizetés” gombra kattintva, vagy a Honlap tetején lévő „Fizetés” ikonra kattintva juthat el.

A Honlapon történő regisztráció előnye, hogy Felhasználó a Honlapon gyorsabban tudja leadni a megrendelését, azt könnyen nyomon tudja követni, illetve lehetősége van a Szolgáltató hírlevelére feliratkozni is. Ha Felhasználó regisztrált korábban a Honlapon, de elfelejtette jelszavát, lehetősége van a jelszó emlékeztető segítségét igénybe venni.

A Honlapon regisztrált Felhasználóknak ezen adatokat nem szükséges a vásárlás során még egyszer megadnia, a Honlap a Felhasználót ebben az esetben automatikusan a „Szállítási és fizetési módok” felületre navigálja.

- Ha a számlázástól eltérő szállítási címet szeretne megadni, vegye ki a pipát a ” A szállítási és számlázási címem azonos” felirat melletti jelölőnégyzetből, majd a „Tovább” gombra kattintva megadhatja a kívánt címet.

A „Tovább” gombra kattintva a „Szállítási mód” kiválasztására van lehetőség.

Itt megjegyzést is írhat a szállítással kapcsolatban.

A szállítási díjakat a „Szállítási és fizetési információk” menüpontban ismertetjük részletesen, mely része az ÁSZF-nek.

A kiszállítási módok: Házhoz szállítás, Posta pontokon történő átvétel (postán maradó, Mol pont, Coop pont, Posta csomagautomata)

A megvásárolt  termékeket személyesen átveheti a Flora Hungaria nagybani virágpiac 631-632 sz. helyén.

Express One Házhozszállítással:  1.300 Ft. A 30.000 Ft feletti rendelések házhozszállítása ingyenes.

MPL Házhoz szállítással: 0-30.000 Ft rendelési összegnél 1.990 Ft,

PostaPontra (Postán maradó, MOL benzinkút, Coop pont, Posta csomagautomata):   0-30.000 Ft rendelési összegnél 990 Ft.

 

Link: Szállítási és fizetési információk

A „Tovább” gombra kattintva a „Fizetési mód” kiválasztására van lehetőség.

Itt megjegyzést is írhat a fizetéssel kapcsolatban.

A fizetési módokat a „Szállítási és fizetési információk” menüpontban ismertetjük részletesen, mely része az ÁSZF-nek.

Magyarországon belüli értékesítéseknél, a termék árát átvételkor kell fizetni készpénzben

Link: Szállítási és fizetési információk

A „Tovább” gombra kattintva léphetünk „Rendelés véglegesítése” felületre, melynek feltétele a „Vásárlási feltételek” elfogadása, a jelölőnégyzet kipipálásával.

Ezen a felületen részletes információt kapunk a rendelésünkről.

Itt még módosíthatjuk az adatokat, a megfelelő sorok kiválasztásával, illetve az oldal jobb felsőrészén található „Bevásárló kosár” ikonra kattintva, visszatérhetünk a kosár tartalmához.

Az ellenőrzése után a rendelésünket elküldhetjük a „Rendelés megerősítése” gombra kattintva.

A rendszer egy automatikus levelet küld a Felhasználó által megadott e-mail címre.

A megrendelésének állapotát a regisztrált Felhasználó a megrendelés teljesítéséig figyelemmel kísérheti a Honlap tetején található „Fiókom” ikonra kattintva, a kattintást követően "Rendeléseim" menüpont segítségével. Itt megtalálhatja az összes eddigi megrendelését. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható.



Az adásvételi szerződés létrejötte:

1.    A Webáruház által küldött visszaigazoló e-mail  véglegesíti a rendelést, és ezáltal létrejön a vásárlói szerződés.

 (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni. Kérjük, ellenőrizze a SPAM mappát is!)

2.     A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak. 

3.     A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára a Webáruházba történő bejelentkezés után hozzáférhető. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja. 

2001. évi CVIII. 5. § (2) A szolgáltató az igénybe vevő megrendelésének elküldését megelőzően köteles egyértelműen tájékoztatni az igénybevevőt: *

- b) arról, hogy a megkötendő szerződés, írásba foglalt szerződésnek minősül-e, a szolgáltató iktatja-e a szerződést, illetve, hogy az iktatott szerződés utóbb hozzáférhető lesz-e;

 

Ez a szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, nem tartalmaz érdemi információt, ezért nem iktatjuk, itt van közzé téve, és fenntartjuk a változtatás jogát. Ez egy elektronikus szerződés. Ha Ön szükségesnek tartja a megőrzését, lehetősége van letölteni, vagy kinyomtatni. Ez a szerződés Önt nem kötelezi semmire.

- e) arról a - szolgáltatási tevékenységére vonatkozó - magatartási kódexről, amelynek az adott szolgáltatás tekintetében aláveti magát, amennyiben van ilyen; továbbá arról, hogy ez a magatartási kódex elektronikus úton hol hozzáférhető.

Cégünk magatartási kódexet nem alkalmaz, annak hatálya alatt nem áll.

2001. évi CVIII. 6. § (1) *  A szolgáltató köteles megfelelő, hatékony és hozzáférhető technikai eszközökkel biztosítani, hogy az igénybe vevő az adatbeviteli hibák azonosítását és kijavítását megrendelésének elektronikus úton való elküldése előtt el tudja végezni. Ilyen lehetőség hiányában az igénybe vevő megrendelése nem minősül szerződéses nyilatkozatnak.

 

A ’Rendelés megerősítése’ gomb megnyomása előtt a vásárló, az összes általa megadott adatot módosítani tudja. Visszatérhet a kosárhoz, vagy módosíthatja a számlázási, fizetési adatokat.

 

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. § (2) Ha a vállalkozás nem tett eleget az (1) bekezdés e) és f) pontjaiban meghatározott valamennyi járulékos költségre vagy az (1) bekezdés j) pontjában meghatározott költségre vonatkozó tájékoztatási követelménynek, a fogyasztó nem köteles megfizetni e költségeket.

 

11. § (1) Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés és távollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót

r) a fogyasztó kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartamáról;

Tájékoztatás: Önnek semmilyen kötelezettsége sincs, és ez független attól, hogy lenyomta az enter billentyűt, vagy sem. Ez nem extra szolgáltatás, ez a törvény.

 

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 15. § (1) *  Ha a távollevők közötti, elektronikus úton kötött szerződés a fogyasztó számára fizetési kötelezettséget keletkeztet, a vállalkozás egyértelműen és jól látható módon, közvetlenül a fogyasztó szerződési nyilatkozatának megtétele előtt felhívja a fogyasztó figyelmét a 11. § (1) bekezdés a), e), f), p) és r) pontjában meghatározott információkra.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetben a vállalkozás köteles gondoskodni arról, hogy a fogyasztó a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Ha a nyilatkozat megtétele gomb vagy hasonló funkció aktiválásával jár, a gombot vagy a hasonló funkciót könnyen olvasható módon fizetési kötelezettséggel járó megrendelés vagy ennek megfelelő, egyértelműen megfogalmazott felirattal kell ellátni, amely jelzi, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele a vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után. Ha a vállalkozás nem tett eleget e bekezdésben foglalt kötelezettségének, a szerződés semmis. A semmisségre csak a fogyasztó érdekében lehet hivatkozni.

Tájékoztatás: A fizetési mód kiválasztása után a rendelés folytatásának feltétele, hogy az ’ Elolvastam és megértettem, hogy a megrendelésem fizetési kötelezettséggel jár, és elfogadom az áruház ÁSZF-t, melynek minden pontjával egyetértek.’ szöveg melletti jelölő négyzet kipipálásával elfogadja azt. Csak ezután tudja megerősíteni a rendelését.


A termék lényeges tulajdonságai:

A termék lényeges tulajdonságait a felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain. 


Árak:

A Webáruházban közzétett árak nettó árak, amelyek tartalmazzák a termékek árát, viszont nem tartalmazzák az Áfa-t (27%), és a szállítási költséget. A termék(ek) Áfa-ja a kosárban kerül kiszámításra. A szállítási költség a fizetési folyamat során kerül megállapításra.



Kiszállítás, személyes átvétel:

A Honlapon leadott rendelések kiszállítása az MPL futárszolgálattal történik, az online rendelés során a Felhasználó által megadott címre. Személyes a szolgáltató telephelyén, vagy a Flora Hungaria nagybani virágpiac 631-632 sz. helyén.

 

Kiszállítás határideje 2-3 munkanap.

Ha ettől eltérnénk, akkor értesítjük Önt.

 

Termelő üzem vagyunk, erősen ingadozó leterheltséggel, a szükségesnél nem több létszámmal. A megfelelő válaszadó kolléga nem biztos, hogy minden esetben rendelkezésre tudna állni.

 

 A csomag futárszolgálatnak történő átadásáról, a Szolgáltató a megadott e-mail címre értesítést küld. A futárszolgálat hétfőtől-péntekig, 08:00-18:00 óra között kézbesíti a megrendeléseket. Kézbesítés előtt a Felhasználót e-mailben, vagy SMS-ben értesíti. Amennyiben Felhasználó ebben időszakban nem tartózkodik a megadott címen, szállítási címként célszerű olyan szállítási címet megadni, ahol a szállítási időszakban a Felhasználó biztosan át tudja venni a megrendelt terméket.

Amennyiben a Felhasználó a megjelölt időpontban nem tartózkodik a Felhasználó által a rendelés során megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a futár másnap ismét megkísérli a kiszállítást. Az MPL futárszolgálat által küldött e-mail vagy SMS alapján, lehetőség van a kiszállítás egyeztetésére, valamint a csomag nyomon követésére.

A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg az online vagy a telefonos egyeztetésnek megfelelően, azonban, ha a 2. kiszállítás is sikertelen – Felhasználónak felróható okból -, akkor a futárszolgálat a csomagot visszaszállítja a szolgáltatónak. A Felhasználónak ezután 3 munkanap áll rendelkezésére, hogy írásban jelezze igényét az újra szállítás miatt a Szolgáltató felé. Az új szállítás költségei a Felhasználót terhelik.

A terméknek a kiszállítást végző személytől való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a futár távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni. A szállítólevél aláírásával tehát elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a termék).

Ha Felhasználó sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, a sérülésekről a kiszállítást végző személy jelenlétében jegyzőkönyvet kell felvenni. 

Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért Szolgáltató felelősséget nem vállal!

A termékek kiszállítását a Szolgáltató a vásárlóval egyeztetett időpontban végzi.
A vásárló köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni. Sérült csomagolás esetén a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni. 



Lehetséges fizetési módok:

  1.    Készpénzben az áru átvételével egyidejűleg (utánvétel), 400 Ft kezelési díj kerül felszámításra.
  2.    Banki átutalás (előre utalás), Bruttó 20.000 Ft feletti rendeléseknél

  3. Készpénzben a Telephelyünkön illetve a Flora Hungaria nagybani piacon.

A fizetéssel kapcsolatos tudnivalókat a „Szállítási és fizetési információk” menüpontban ismertetjük részletesen, mely része az ÁSZF-nek.

Link: Szállítási és fizetési információk
 

 Elállási jog:


Elállási jog termék vásárlása esetén illeti meg a fogyasztót, ezen jogával élve a fogyasztó a szerződést egyoldalúan, visszamenőleges hatállyal szüntetheti meg. 

A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja, és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja [Korm. rendelet 20. § (3) bekezdése].

Emellett a Korm. rendelet 20. § (2) bekezdése meghatározza azt is, hogy az átvétel napjának - több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak. - ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak. - a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napját kell tekinteni.

5/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, 11. § j) alapján, a fogyasztót előzetesen tájékoztatni kell arról, hogy a 20. § szerinti jog gyakorlása esetén a termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, ha a vállalkozás nem vállalta e költség viselését, és - a távollévők között kötött szerződés esetében - a termék postai küldeményként nem küldhető vissza.

Tájékoztatás: A visszaküldés költségét nem vállaljuk át, így ezt Ön viseli!

A vállalkozásnak a fogyasztót megillető, elállási vagy felmondási jog körében az alábbiakról kell tájékoztatnia.

 a fogyasztót indokolás nélküli elállási vagy felmondási jog illeti meg, amelyet erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján vagy a Korm. rendelet 2. melléklet szerinti nyilatkozat-minta útján gyakorolhat, valamint ha az elállási vagy felmondási jog gyakorlása a honlapon is biztosított, akkor a vállalkozás haladéktalanul tartós adathordozón igazolja vissza a fogyasztó nyilatkozatának megérkezését [Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésének i) pontja, 20. § (1) bekezdése; 22. § (1)-(2) bekezdései]; és 
 a termék értékesítésére irányuló szerződés esetében a fogyasztó a termék kézhezvételének napjától számított 14 napon belül elállhat a szerződéstől. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja [Korm. rendelet 20. § (2) bekezdésének a) pontja, 20. § (3) bekezdése és 21. §]; illetve 
 a fogyasztó írásban történő elállása esetén elegendő, ha nyilatkozatát az elállási vagy felmondási határidőn belül elküldi [Korm. rendelet 22. § (3) bekezdése]; és 
 a vállalkozás a fogyasztó által kifizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel felmerült költségeket (kivéve az extra szállítási költséget) haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerződéstől számított 14 napon belül fizeti vissza [Korm. rendelet 23. § (1) bekezdése]; és 
 a fogyasztó kizárólag a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költségek viselését és arról, hogy a termék postai küldeményként nem küldhető vissza [Korm. rendelet 11. § (1) bekezdés j) pontja és 24. § (2) bekezdése]; 
 a fogyasztó felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért, illetve – ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését a fogyasztó kifejezett kérésére az elállásra nyitva álló határidő lejárata előtt megkezdte és a fogyasztó azt követően gyakorolja felmondási jogát – köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit [Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésének k) pontja, 25. §]; valamint 
 azon termékek megjelölése a fejezet 3. pontjának megfelelően, amelyeknél a fogyasztó nem gyakorolhatja (vagy bizonyos feltételek fennállta esetén elveszíti) elállási jogát, feltéve, hogy értékesít olyan terméket [Korm. rendelet 29. §]. 

 

Ön a szerződést megkötésétől, a kiszállítást követő 14. napig jogosult indoklás nélkül felmondani. 
Önt a törvényesnek tűnő szövegkörnyezet ellenére jogi eszközzel nem tudjuk, kötelezi csomagja átvételére, kifizetésére, ezért a csomag át nem vételét, gyakorlatiasan károkozásnak tekintjük.
Az át nem vett, csomagot beleértve az Ön nevére készült egyedi rendelést is, automatikusan elállásnak, tekintjük, Önnek ezzel további dolga nincs.

Ha kifizetett csomagról van szó, kérjük, jelezze, milyen módon szeretné a pénzét visszakapni.

Az átvett csomag felbontása után, a reklamációt, vagy elállási szándékot kérjük minden esetben tartós adathordozón (pl. email: iroda@szalagok.hu) megküldeni, még akkor is, ha megelőzően telefonon egyeztettünk. Reklamációról bővebben, a panaszkezelési szakaszban.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: 
Texi-Q Kft.
2525 Bajna, Klapka Gy. u.7.
Tel.: 06-33-516-010,
FAX: 06-33-516-019, e-mail: iroda@szalagok.hu. 

Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is. 
Ön internetes oldalunkon is  kitöltheti az elállási/felmondási nyilatkozat-mintát vagy benyújthatja az elállási/felmondási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát. Ha Ön emellett dönt, az elállás/felmondás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/ felmondási nyilatkozatát.
 

Az elállás/felmondás joghatásai:

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt, merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választotta. 

23. § (2) A 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

Visszatérítést korábban jellemzően, és gyakorlatiasan utalással az ügyfél számlájára utaltuk, de ezt az eljárást, a fogyasztóvédelmi hatóság súlyosan diszkriminatívnak, és súlyosan tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősítette, ezért kérjük, jelölje meg, hogy szeretné visszakapni a pénzét.

Amennyiben az árut, utánvéttel szeretné visszaküldeni, előtte mindenképp egyeztessen ügyintézőnkkel. 

A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ön köteles számunkra (Texi-Q Kft. 2525 Bajna, Klapka Gy. u.7.) a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg a 14 napos elállási jog:

Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.


Elállási nyilatkozat minta: Letöltés txt formátumban

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Texi-Q Kft. 2525 Bajna, Klapka Gy. u.7.

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adás-vételére irányuló szerződés tekintetében:

A szerződés vagy a számla száma: 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó (k) neve:

A fogyasztó (k) címe:

A fogyasztó (k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

 




Ön nem érvényesítheti az elállási jogát, az alábbi esetekben.

c) Az elállási vagy felmondási jog hiánya olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak [Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés c) pont]. 

E kivételszabály körébe a fogyasztó személyéhez kötött, illetve a fogyasztó egyedi utasításai (az általa megadott jellemzők, szín, méret, alapanyag, díszítés stb.) alapján egyediesített módon vagy kifejezett kérésére előállított termékek tartoznak. Ezekben az esetekben az elállási jog gyakorlásának biztosítása esetén gazdaságilag értéktelenné válna a dolog, hiszen már nem lehetne – a kizárólag a megrendelő számára értékkel bíró, a megrendelő kívánságára előállított, személyéhez kötött, egyedi jellegű terméket  más vevő számára értékesíteni.

Ebben a webshopban az egyedi igények által készített termékek tartoznak ebbe a körbe.


A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató a Garancia menüpont alatt tekinthető meg, mely része az ÁSZF-nek.

Link:Garancia

1. Kellékszavatosság


Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő, legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.


2. Termékszavatosság


Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
 Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék, gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
 A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén szerződés alapján a gyártó jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

Link: Garancia

 

Panaszkezelés:

A web shop mindent megtesz, hogy a rendelést ésszerű időn belül, a legjobb minőségben kiszállítsa, és törekszik rá, hogy elégedett visszajáró törzsvásárlókat szerezzen. Minden igyekezetünk ellenére előfordulhatnak hibák, problémák, amiket a legjobb tudásunk szerint igyekszünk megoldani.
A web shopban jellemzően kis értékű termékek jellemzően kis kosár értékkel kerülnek értékesítésre.
Jogvitára még eddig nem volt példa. Termékeinkért számlaértékéig tudunk felelősséget vállalni, azon túl nem.

Panaszkezelési irányelvünk: Küld vissza!

A webshop nem vállal felelősséget olyan közvetett, vagy következményes károkért, amely szállítás késedelme miatt következett be, vagy elmaradt haszonért, vagy a jó hírnév megsértéséért, vagy harmadik félnek okozott kárért.
A címkék, szalagok esetleges helytelen felhasználásáért, vagy más valószínűtlen, ebben a pillanatban nem látható következményért, balesetért szintén nem tudunk felelősséget vállalni.

Jogviták elsődleges rendezési lehetősége, hogy keres minket bármelyik elérhetőségünkön.

További lehetőség, hogy:

- Panasszal élhet Bajna Önkormányzat jegyzőjénél:

Elődné Lukács Erzsébet
2525 Bajna Kossuth L. utca 1.
 Telefon: +36 33 506 110, +36 33 506 111
Fax: +36 33 447 114
E-mail:   jegyzo@bajna.hu


- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.

Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságok listája és elérhetőségei a http://jarasinfo.gov.hu holnapon érhetők el.


- Panasz tétel, a területileg illetékes békéltető testületnél:

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya Fő tér 36.  

E-mail cím: kemkik@kemkik.hu

Weboldal: http://www.kem-bekeltetes.webnode.hu

Telefonszám +3634513010

Faxszám +3634316259

 


Jogszabály tájékoztatási kötelezettséget ír elő a vállalkozás döntése alapján a vállalkozásra nézve kötelező peren kívüli panaszkezelési mód és vitarendezési mechanizmus igénybevételének lehetőségéről, valamint az ehhez való hozzáférés módjáról 

A vállalkozás és a fogyasztó jogvitáikat elsődlegesen peren kívül, egyeztetés útján rendezik. A vállalkozás és a fogyasztó közötti jogvita esetén panasz a vállalkozás jelen tájékoztatóban megjelölt elektronikus levelezési címén vagy a postacímén tehető írásban, melyet a vállalkozás kivizsgál, és ennek eredményéről legkésőbb 14 napon belül elektronikus üzenetben vagy postai úton írásban tájékoztatja a fogyasztót. A fogyasztó a válasz kézhezvételétől számított 8 napon belül jogosult írásban egyeztetést kérni vállalkozótól, a jelen pontban fentebb írt elektronikus levelezési vagy postacímen, amennyiben a vállalkozás tájékoztatásában írtakat nem fogadja el. Ha az egyeztetés, a fogyasztó erre vonatkozó kérésének vállalkozó általi kézhezvételét követő 14 nap alatt nem vezet eredményre, úgy fogyasztó békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhat.

A békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület nevéről és székhelyének postai címe:

A békéltető testület eljárása

A békéltető testület eljárásának célja a fogyasztó és a gazdálkodó szervezet közötti vitás ügy (fogyasztói jogvita) egyezségen alapuló rendezésének megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügy eldöntése a fogyasztói jogok gyors, hatékony és egyszerű érvényesítésének biztosítása érdekében.

A Békéltető Testület hatáskörébe tartozó ügyek

A békéltető testület hatáskörébe az áruk és szolgáltatások minőségével, biztonságosságával, és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződések megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése tartozik. 

Az eljárás megindítása 

A Békéltető Testület a panaszbeadványokat a csatolt iratok alapján, valamint személyes meghallgatás, illetve kivételesen szakértői bizonyítás alapján dönti el.

A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó, azaz a vevő illetve az adott szolgáltatást igénybe vevő az érintett gazdálkodó szervezettel közvetlenül megkísérelje a panaszügy rendezését. A közvetlen rendezés sikertelensége esetén adható be kérelem. 

Az eljárás megindításához a kérelemben az alábbiakat szükséges feltüntetni:

 - a fogyasztó, azaz a kérelem benyújtójának nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét, 
 - a panasszal érintett gazdálkodó szervezet nevét, székhelyét,

 - a panasz rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, (itt különösen fontos hivatkozni minden az ügy lényegét érintő írásbeli dokumentumra, szerződésre, szállítólevélre, számlára, átvételi elismervényre stb.). Ezeket a dokumentumokat csatolni kell a kérelemhez,
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a vállalkozóval megpróbálta a vitás kérdést közvetlenül tisztázni,
- az ügy eldöntésére irányuló kifejezett indítványt.

A fenti feltételek megléte esetén a kérelmet az a Békéltető Testület jogosult kivizsgálni, amelyik illetékességi területén a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye található.

A vállalkozás székhelye szerint illetékes Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület


A törvény tájékoztatási kötelezettséget ír elő, az On-line vitarendezés lehetőségéről.
Mi az az online vitarendezés?

Az Európai Bizottság egy internetes felületet, az online vitarendezési platformot (OVR platform) működteti azon fogyasztók számára, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet, azaz egy alternatív vitarendezési testületet a panasz kezelésére.

Hol érhető el az online vitarendezési platform (OVR platform)?

Az OVR platform a https://webgate.ec.europa.eu/odr oldalra kattintással érhető el.

Mely országok fogyasztói és online vállalkozásai élhetnek az online vitarendezéssel?

Az online vitarendezés az Európai Unió valamennyi tagállamában, Izlandon, Norvégiában és Liechtensteinbe érhető el.

Belföldi és határon átnyúló jogvitákban is igénybe vehető az online vitarendezés?

Igen, a magyar és az előbb felsorolt bármely országban honos online vállalkozással, szolgáltatóval szembeni panaszok, jogviták esetén is lehetőség van online vitarendezésre.

Mely vitarendezési testületek közreműködése kérhető az online vitarendezés során?

Azok a vitarendezési testületek (hazánkban a békéltető testületek) szerepelnek az online vitarendezési platform jegyzékében, amelyek megfelelnek bizonyos működési és minőségi előírásoknak, és amelyeket a nemzeti hatóságok is elismernek, illetve az Európai Bizottság részére bejelentettek.

Milyen előnyei vannak az online vitarendezésnek?

Az új platform a fogyasztók és a kereskedők számára egyaránt megkönnyíti az internetes vásárlással kapcsolatos viták online rendezését. Ha probléma merül fel az internetről rendelt termékkel vagy szolgáltatással, a https://webgate.ec.europa.eu/odr linkre kattintva három egyszerű lépésben tölthetik ki a panasztételi űrlapot. További előny, hogy a felhasználók a teljes vitarendezési eljárást online bonyolíthatják. A platform többnyelvű; fordítói szolgáltatás révén segíti a különböző európai országokból származó feleket érintő viták rendezését. A honlap az EU összes hivatalos nyelvén, továbbá izlandi és norvég nyelven áll rendelkezésre. Tehát ha Ön az EU-ban, Norvégiában, Izlandon vagy Liechtensteinben él, a platformon megkeresheti, hogy mi lenne a legjobb megoldás fogyasztói problémájára, közvetlenül meg tud állapodni a kereskedővel a problémát orvosló megoldásban, illetve megállapodhatnak abban, hogy melyik vitarendezési testület kezelje az ügyet.

Szükséges-e valamilyen speciális regisztráció az online vitarendezéshez?

A panasz benyújtásához nem szükséges, de tekintettel arra, hogy az OVR-platformot az Európai Bizottság üzemelteti, az online vitarendezés lefolytatásához szükséges egy EU login fiókot létrehozni az alábbi linken: https://webgate.ec.europa.eu/cas/eim/external/register.cgi

Hogyan indítható ügy az OVR platformon?

Ügy az alábbi linkre kattintással indítható:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.screeningphase 

Az OVR-platformon keresztül is felvehetem a kapcsolatot a kereskedővel?

Igen, Az OVR-platformon közvetlenül a kereskedővel is tudja rendezni a problémát. Ez akkor lehet hasznos, ha még nem lépett kapcsolatba a kereskedővel vagy a kereskedő nyitott a párbeszédre. Az OVR-platform értesíti a kereskedőt az Ön kérelméről. Ha a kereskedő hajlandó megbeszélni az ügyet, akkor a platformon keresztül közvetlenül is üzenetet válthatnak egymással, küldhetnek egymásnak csatolmányokat (pl. a termékről készült fotókat) és az online megbeszélés időpontját is kitűzhetik.

A megegyezésre összesen legfeljebb 90 nap áll rendelkezésükre. Ön és a kereskedő is bármikor kiléphet a közvetlen egyeztetésekből. A kereskedő listát is készíthet azokról a vitarendezési testületekről, amelyek bevonását a megoldás közvetlen keresése helyett javasolja. Ebben az esetben 30 nap áll a rendelkezésükre, hogy megállapodjanak a vitarendezési testületben, különben a platformon lezárásra kerül az ügy.

Ha a kereskedő az Ön kérelmét azonnal elutasítja, illetve az egyik fél kilép a folyamatból vagy 90 nap után sincs eredmény, Ön vitarendezési testületet is bevonhat vagy egyéb jogi megoldással élhet. Az egyéb jogi lehetőségekről itt tájékozódhat:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.consumer.rights#inline-nav-2 

Hogyan történik a vita rendezése vitarendezési testület bevonásával?

A fogyasztó az OVR-platformon engedélyezett vitarendezési testületet is bevonhat a probléma megoldásába. A vitarendezési testület egy olyan semleges harmadik fél, amely abban segít, hogy a fogyasztó és a kereskedő megoldhassa a vitás kérdést. Ez a bírósági eljárásnál kevésbé költséges és gyorsabb alternatívát kínál. Az OVR-platform értesíti a kereskedőt az Ön panaszáról. Ha a kereskedő beleegyezik az OVR-folyamatban való részvételbe, meg kell egyezniük, hogy melyik vitarendezési testület kezelje az ügyüket. A kereskedő összeállítja az általa ajánlott vitarendezési testületek listáját, Ön pedig a platformon választ egyet vagy új listát kér. A panasz benyújtásától 30 nap áll a rendelkezésükre ahhoz, hogy közösen kiválasszák az ügyüket kezelő vitarendezési testületet.

Ha ez idő alatt nem tudnak, megegyezni a vitarendezési testületben vagy a kereskedő nem vesz tudomást a panaszról, Ön más vitarendezési megoldással is megpróbálkozhat. Az egyéb jogi lehetőségekről itt tájékozódhat:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.consumer.rights#inline-nav-2 

Hol kaphatok tájékoztatást és technikai segítséget az online vitarendezéshez?

Az OVR kapcsolattartó pont nyújt tájékoztatást és technikai segítséget az OVR-platform használatához és az online vitarendezés folyamán. Fontos, hogy az ún. OVR pont nem vesz részt érdemben az online vitarendezés folyamatában. 2019. szeptember 1-től az Innovációs és Technológiai Minisztériumban működő Európai Fogyasztói Központ látja el a hazai OVR kapcsolattartó pont feladatait.

Milyen módon érhetem el a hazai OVR kapcsolattartó pontot?

A hazai OVR kapcsolattartó pont elérhetőségei az alábbiak:

Innovációs és Technológiai Minisztérium - Európai Fogyasztói Központ

Székhely: 1027 Budapest, Csalogány u. 9-11.

Levelezési cím: 1440 Budapest Pf. 1.

Telefon: 06-1-795-52-33

E-mail: odr@itm.gov.hu

Hol találok bővebb információt az OVR-platform működéséről és az online vitarendezésről?

A fenti tájékoztatás mellett Európai Bizottság OVR honlapján bővebb tájékoztatás érhető el az alábbi linkeken:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.help.new

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show
On-Line vita rendezési platform: https://ec.europa.eu/consumers/odr


Tulajdonjogi kikötés
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a Szolgáltató tulajdonában marad.

 

Információk

1.    A panasz bejelentésének módjai

 
Személyesen, csak a legkritikusabb esetben.
- Cím: 2525 Bajna Klapka u.7.
 - Termelő üzem vagyunk, ezért, ha bejelentés nélkül érkezel, nem biztos, hogy a válaszadó a házban van.
- Ügyfélfogadásra alkalmas idő munkanap 8-12 óráig.

- Telefonon, a +36 33 516 010 telefonszámon, a nyitvatartási idő alatt

Írásbeli panasz:

személyesen vagy más által átadott irat útján
postai úton, a 2525 Bajna Klapka u. 7 számra küldve.
telefaxon, a +36 33 516 019 fax számra
elektronikus levélben, az iroda@szalagok.hu e-mail címre

Az ügyfél eljárhat meghatalmazott útján is.
Amennyiben az ügyfél meghatalmazott útján jár el, a meghatalmazást közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba kell foglalni.
  

2.    A panasz kivizsgálása

A panasz kivizsgálása az összes vonatkozó körülmény figyelembevételével történik.
 

2.1. Szóbeli panasz
 

2.1.1. A szóbeli - ideértve a személyesen és telefonon tett - panaszt azonnal megvizsgáljuk, és lehetőség szerint orvosoljuk. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel. Telefonon tett panasz esetén, a Szolgáltató Panaszfelvételi lapon, személyesen tett panasz esetén, Panasznyomtatványon rögzíti a panasz okát, valamint az ügyfél kérését.


2.1.2. Telefonon közölt szóbeli panasz esetén felhívjuk az ügyfél figyelmét, hogy panaszáról hangfelvétel készül. 

Továbbá az ügyfélszolgálati ügyrendnek megfelelően az azonosítás az alábbiak szerint történik.

Természetes személyek esetén az azonosítás elvégzését az alábbi adatokkal kell elvégezni:

Név
Lakcím,
Rendelés azonosító, jellemzően számla.
 

Jogi személyek, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek esetén a azonosítás elvégzését az alábbi adatokkal kell elvégezni:


Cég név
Székhely,
Rendelési azonosító
 

A felsoroltakon kívül – elsősorban azok hiányában – még a képviseletre jogosult neve alapján történő azonosítás is lehetséges.

 

2.1.3. A telefonon közölt panaszokról készült hangfelvételt öt évig megőrizzük.


2.1.4. Az ügyfél kérésére biztosítjuk a hangfelvétel visszahallgatását, továbbá térítésmentesen rendelkezésre bocsájtjuk a hangfelvételről készített hitelesített jegyzőkönyvet. 
 

2.1.5. Ha az ügyfél a szóbeli panasz kezelésével nem ért egyet, a táraságunk a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel. 
 

2.1.6. A jegyzőkönyv egy másolati példányát a személyesen közölt szóbeli panasz esetén az ügyfélnek átadjuk, telefonon közölt szóbeli panasz esetén a Panaszfelvételi lapot a panaszra adott válasszal együtt az ügyfélnek meg küldjük. Ebben az esetben a panaszra adott, indokolással ellátott választ a közlést követő 30 naptári napon belül megküldjük. 


2.1.7. Amennyiben jogszabály jegyzőkönyv készítését írja elő, a jegyzőkönyv legalább az alábbiakat tartalmazza: 

- az ügyfél neve, 
- az ügyfél lakcíme, székhelye, illetve amennyiben szükséges, levelezési címe, 
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja, 
- az ügyfél panaszának részletes leírása, a panasszal érintett kifogások elkülönítetten (panaszelemenként) történő rögzítésével, annak érdekében, hogy az ügyfél panaszában foglalt valamennyi kifogás teljes körűen kivizsgálásra kerüljön, 
- a panasszal érintett szerződés száma, ügytől függően ügyfélszám.
- az ügyfél által bemutatott iratok, dokumentumok, és egyéb bizonyítékok jegyzéke. 
- amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, - telefonon közölt szóbeli panasz kivételével - a
- jegyzőkönyvet felvevő személy és az ügyfél aláírása, 
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje és 
- a panasszal érintett szolgáltató neve és címe. 

 

2.2.  Írásbeli panasz: 
 

Az írásbeli panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontot a panasz közlését követő 30 naptári napon belül megküldjük az ügyfélnek. 

Az írásbeli panasz beérkezésének dátuma minden esetben a panasz tényleges beérkezésének napja. Abban az esetben is, amennyiben az elektronikus levélben érkezett megkeresés munkaidőn túl érkezik.

Személyes panaszbejelentéshez az ügyfélnek lehetősége van a telefonos ügyfélszolgálaton, valamint elektronikus úton időpontot kérni.

Amennyiben az ügyfél panasztétel vagy panaszkezelés céljából időpontot kér a személyes ügyfélszolgálatra, akkor az ügyintéző egyezteti vele az időpontot az időpont igénylésétől számított 5 munkanapon belül, melyet az ügyfélszolgálati naptárban rögzít.

 

3.    A panasszal kapcsolatos adatkezelés szabályai
 

3.1. Társaságunk a panaszkezelés során különösen a következő adatokat kérheti az ügyféltől: 

- neve, 
- szerződésszám, ügyfélszám.
- lakcíme, székhelye, levelezési címe. 
- telefonszáma. 
- értesítés módja. 
- panasszal érintett termék vagy szolgáltatás. 
- panasz leírása, oka. 
- meghatalmazott útján eljáró ügyfél esetében érvényes meghatalmazás és 
- a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat. 


3.2. A panaszt benyújtó ügyfél adatait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeljük. 

 

4.    Panaszválasz megküldésnek módja

A Szolgáltató  a panasszal, kapcsolatos indoklással ellátott  álláspontot elektronikus úton küldi meg.

Egyéb esetben, a Szolgáltató a panasz előterjesztésére igénybe vettel megegyező csatornán küldi meg.

 

5.    Panaszkezeléshez fűződő tájékoztatási kötelezettség


5.1. A panasz elutasítása vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén a fogyasztónak minősülő ügyfél az alábbiakhoz fordulhat:

………
5.3. Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy az Európai Unió tagállamaiban bevezetett alternatív (nem bírósági) vitarendezési eljárások mellett az Európai Parlament és a Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete (Rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozta az uniós szintű online vitarendezési platformot, amely az alábbi internetes oldalon érhető el.  http://ec.europa.eu/odr


A fenti online vitarendezési platformon az Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók (magánszemélyek), az Unióban letelepedett kereskedőkkel szemben, online szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos jogvitáik bírósági eljáráson kívüli rendezését kezdeményezhetik.

Az online vitarendezési platform 2016. február 15-től érhető el a fogyasztók számára. Az online vitarendezési platformról a Magyar Nemzeti Bank tájékoztatót adott ki, mely az alábbi internetes oldalon érhető el: https://www.mnb.hu/felugyelet/engedelyezes-es-intezmenyfelugyeles/fogyasztovedelmi-kapcsolattartoknak-szolo-informaciok/online-vitarendezesi-platform
 

6.    A panasz nyilvántartása 
 

6.1. A panaszokról, valamint az azok rendezését, megoldását szolgáló intézkedésekről nyilvántartást kell vezetni. 

A nyilvántartás tartalmazza: 

- a panasz leírását, a panasz tárgyát képező esemény vagy tény megjelölését, 
- a panasz benyújtásának időpontját, 
- a panasz rendezésére vagy megoldására szolgáló intézkedés leírását, elutasítás esetén annak indokát, 
- az intézkedés teljesítésének határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését, 
- a panaszra adott válasz megküldésének dátumát. 


6.2. A panaszt és az arra adott választ öt évig megőrizzük.

 

6. Egyéb előzetes tájékoztatási kötelezettségek 

A Korm. rendelet 11. § (1) bekezdése értelmében szerződéskötés előtt a vállalkozásnak - az előzőekben kifejtetteken túl - az alábbiakról kell tájékoztatnia a fogyasztót: 

 

1. az értékesítés utáni ügyfélszolgálati és egyéb szolgáltatásokról

Tájékoztatás: Az ügyfélszolgálatunk mindenki előtt nyitva áll, vásárlás előtt, és után is. Munkaidő jellemzően 8-14 óra között.

p) határozott időre szóló szerződés esetén a szerződés időtartamáról, határozatlan időre szóló szerződés esetén a szerződés megszüntetésének feltételeiről:

Tájékoztatás: A fenti ÁSZF alapján addig vagyunk kapcsolatban, ameddig a szavatosság, illetve jótállás a termékről lejár.

q) a határozott időre szóló olyan szerződés esetén, amely határozatlan időtartamúvá alakulhat át, az átalakulás feltételeiről, és az így határozatlan időtartamúvá átalakult szerződés megszüntetésének feltételeiről

Tájékoztatás: Nincs ilyen.


r) a fogyasztó kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartamáról;

Tájékoztatás: Önnek semmilyen kötelezettsége sincs

s) a fogyasztó által a vállalkozás kérésére fizetendő vagy biztosítandó letét vagy egyéb pénzügyi biztosíték nyújtásáról és annak feltételeiről;

Tájékoztatás: Nincs ilyen!

t) a digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről;

Tájékoztatás: Nem ismert

u) a digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való együttműködési képességéről a vállalkozástól ésszerűen elvárható ismereteknek megfelelően.

Tájékoztatás: A weblap megtekintésére Önnek számtalan lehetősége van. A böngészők, és operációs rendszerek szorzata mára több tucat is lehet. Javasolt, hogy mindenki, a képzettségének, és tudásának megfelelő műszaki megoldást válassza. Ezek ismertetése túlmutat jelenlegi lehetőségeinken.